تبلیغات
مدیتیشن - مدیتیشن ظرف چند ماه مغز را قدرتمند می‌كند
نویسندگان مدیتیشن

روانپزشكان و متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون طی مطالعات جدید خود دریافته‌اند كه انجام مدیتیشن به طور منظم می‌تواند سلامت مغز را بهبود بخشد و این تاثیر سودمند ظرف چند ماه پس از آغاز مدیتیشن بروز می‌كند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این پزشكان در مطالعات خود شرایط 16 داوطلب را دنبال كردند كه در جلسات كاهش استرس با كمك تمرینات تمركز ذهنی شركت كرده بودند. هشت هفته بعد، اسكن‌های ام آر آی از مغز این شركت كنندگان نشان داد كه میزان تراكم ماده خاكستری در نواحی از مغز این اشخاص كه با یادگیری، حافظه، احساس همدردی و محبت و احساس تعادل احساسی در ارتباط است در مقایسه با گروه كنترل به میزان قابل توجهی رشد كرده و افزایش پیدا كرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ واشنگتن پست، تمریناتی كه این افراد انجام می‌دادند شامل تمرینات آرام سازی (رلكسیشن) و حركات كششی ساده حدود 30 دقیقه در روز بود.

دكتر سارا لازا كارشناس رواشناسی در دانشكده پزشكی هاروارد در این باره می‌گوید: ما برای اولین بار مطمئن شدیم كه وقتی افراد بعد از انجام این تمرینات اظهار می‌كنند كه حالشان بهتر است و دیگر استرس ندارند، این تغییر فقط یك اظهار لفظی نیست، بلكه واقعا دلیل بیولوژیكی دارد و در بدن و مغز فرد تغییر محسوس فیزیكی ایجاد می‌شود كه نتیجه آن احساس استرس كمتر و حال بهتر است.

از سوی دیگر، دكتر گری كاپلان، رییس مركز طب انسجامی كاپلان در مك لین در همین رابطه تاكید كرد: بیمارانی كه این توصیه مبنی بر انجام تمرینات مدیتیشن را دنبال می‌كنند، عموما كیفیت خواب بهتری دارند، كمتر احساس درد می‌كنند و كمتر نیز دچار حالت اضطراب و افسردگی می‌شوند. به طور كلی این افراد احساس قوی‌تر و بهتری از سلامتی دارند.

منبع




برچسب ها: تقویت مغز با مدیتیشن، تقویت ذهن با مدیتیشن،
[ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ] [ 12:13 ب.ظ ] [ مدیر مجله ]
درباره وبلاگ مدیتیشن

مراقبه یا مدیتیشن را یاد بگیرید و در راستای یک زندگی آرام و شاد از آن استفاده کنید.
آمار وبلاگ مدیتیشن
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :