تبلیغات
مدیتیشن - مدیتیشن روش طبیعی برای كاهش درد و استرس
نویسندگان مدیتیشن

روانپزشكان تاكید دارند كه به كار گرفتن روش‌های آرامش‌ بخش مثل مدیتیشن، رلكسیشن و مراقبه در كاهش درد و استرس بسیار موثر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، به گفته متخصصان دانشگاه منچستر، مراقبه و مدیتیشن می‌تواند راهكاری طبیعی برای تسكین درد بدون نیاز به مصرف دارو باشد.

این روانپزشكان نه تنها تاثیر و میزان اثربخشی مراقبه را در كاهش درد اندازه گیری كردند بلکه همچنین وجود فعل و انفعالاتی که در حین این تمرینات در مغز رخ می دهد را ثابت کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی فای‌لیوینگ، این متخصصان در آزمایشات خود یک تمرین مدیتیشن یک ساعت و نیمه را به مدت 4 روز برای 15 شركت كننده در نظر گرفتند. ضمن آن که این شرکت کنندگان در مدت انجام تمرینات توانستند بر کیفیت تنفس خود نیز متمرکز شوند. در نهایت معلوم شد كه این مراقبه و تمرکز می‌تواند تا 40 درصد از شدت درد در این افراد بكاهد. این متخصصان همچنین نشان دادند كه تنفس آهسته نیز احساس درد را کاهش خواهد داد.

بررسی عکس‌های مغناطیسی گرفته شده از فعالیت مغزی شرکت کنندگان در تمرینات مراقبه نشان داد كه فعالیت در محل چین خوردگی مغز موسوم به لب پیشانی که محل مهمی برای احساس درد در مغز است، پس از انجام تمرینات تمركزی کاهش یافته است.

منبع




برچسب ها: درمان استرس با مدیتیشن، کاهش استرس با مدیتیشن، درمان درد با مدیتیشن، کاهش درد با مدیتیشن،
[ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ] [ 12:15 ب.ظ ] [ مدیر مجله ]
درباره وبلاگ مدیتیشن

مراقبه یا مدیتیشن را یاد بگیرید و در راستای یک زندگی آرام و شاد از آن استفاده کنید.
آمار وبلاگ مدیتیشن
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :