تبلیغات
مدیتیشن - بیماران سرطان سینه از یوگا و مدیتیشن برای سلامتی خود بهره بگیرند
نویسندگان مدیتیشن

یوگا و مدیتیشن علاوه بر فواید روحی و ذهنی از نظر سلولی نیز برای افراد مبتلا به سرطان مفید هستند.

به گزارش ایسنا، مطالعات گذشته نشان داده بود که انجام ورزش‌هایی مانند یوگا می‌تواند برای افراد مبتلا به سرطان سینه مفید باشد و از میزان خستگی و استرس آن‌ها بکاهد. مطالعات جدید نشان داده است که انجام این فعالیت‌ها از نظر سلولی نیز برای افراد مبتلا به سرطان مفید است.

محققان دانشگاه کلگری و آلبرتا دریافتند که ورزش‌هایی همچون یوگا که به مدیتیشن می‌پردازند بر روی تلومرهای افراد سرطانی تاثیر می‌گذارند و آن‌ها را حفاظت می‌کنند.

تلومرها ساختارهایی در انتهای کروموزوم‌ها هستند که کروموزم‌ها را از آسیب حفظ می‌کنند.

هرچقدر سن بالاتر برود تلومرها کوتاه‌تر می‌شوند و احتمال بیمار شدن افزایش می‌یابد. اگر تلومرها بلندتر باشند بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شود.

مدیتیشن باعث بهتر شدن وضعیت روحی و ذهنی می‌شود. این اولین بار است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، علاوه بر مفید بودن برای ذهن این نوع ورزش‌ها بر فیزیولوژی بدن نیز تاثیر می‌گذارند.

نتایج این مطالعات در مجله “سرطان” منتشر شده است. در این مطالعات 271 زن که سرطان سینه داشتند و به طور متوسط 55 سال سن داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد حداقل 3 ماه تحت درمان بودند و استرس زیادی داشتند. تعدادی از این افراد در جلسات ورزشی همراه با مدیتیشن شرکت می‌کردند که میزان آن 90 دقیقه در هفته بود. ضمنا از این افراد خواسته شده بود که در خانه روزی 45 دقیقه یوگا تمرین کنند.

طول تلومر کروموزم‌های این افراد قبل و بعد از انجام برنامه‌ ورزشی اندازه‌گیری شد. بررسی‌ها نشان داد شرکت در جلسات ورزش یوگا و مدیتیشن به اندازه تلومرها تاثیر می‌گذارد. محققان قصد دارند که تاثیرات بلندمدت یوگا را بر افراد مبتلا به سرطان بررسی کنند.




برچسب ها: درمان سرطان سینه با مدیتیشن،
[ سه شنبه 25 فروردین 1394 ] [ 11:44 ق.ظ ] [ مدیر مجله ]
نظرات
درباره وبلاگ مدیتیشن

مراقبه یا مدیتیشن را یاد بگیرید و در راستای یک زندگی آرام و شاد از آن استفاده کنید.
آمار وبلاگ مدیتیشن
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :